מדריך לפתיחת עסק

בדיקת היתכנות עסקית


כאשר מתכוונים להקים עסק או פיתוח, חשוב לבצע בדיקת היתכנות עסקית ועבודת תכנון מעמיקה. עבודות אלו מבוצעות במסגרת תוכנית עסקית.

תכנית עסקית מכילה מספר פרקים עיקריים כגון: תיאור המוצר, בידול המוצר ממוצרים אחרים, תיאור השוק, חסמי כניסה לשוק, תחרות, אסטרטגיית שיווק, ערוצי הפצה, וכמובן תחזית רווח ותזרים מזומנים.
לצורך הכנת תוכנית עסקית מומלץ להסתייע בבעלי מקצוע מומחים בתחום. ניתן למצוא מידע נוסף באחד מסניפי מט"י (מרכזים לטיפוח יזמות) הפרוסים ברחבי הארץ.

נקודת איזון

נקודת האיזון הינה כלי חשוב לניתוח העסק ולקבלת החלטות. נקודת איזון היא נקודה בה רמת ההוצאות של העסק שווה לרמת ההכנסות.

האם לפעול כעוסק עצמאי / שותפות או כחברה בע"מ?

אחת ההחלטות החשובות שתצטרכו לקבל לפני פתיחת העסק היא לגבי צורת ההתאגדות. האם לפעול כעצמאי / שותפות או כחברה בע"מ. החלטה זו עשויה להשפיע על העסק מבחינת עלויות תפעול שוטף, חבויות מס, מידת הסיכון הנובע מאחריות האישית, ועוד. השיקולים המנחים תלויים במספר רב של משתנים כגון: היקף הרווח השנתי, היקף הרווחים שיושארו בעסק, מידת הסיכון העסקי, מספר השותפים.

רישום העסק במע"מ

אדם (יחיד) שותפות או חברה, העומדים למכור נכס, טובין או מקרקעין, או לתת שירות במהלך עסקיהם – עליהם להירשם כעוסק במשרדי מע"מ האזורי הקרוב למקום העסק או למקום הפעילות העסקית.
לפירוט והסבר על תהליך הרישום והתנהלות שוטפת מול מע"מ.

רישום העסק במס הכנסה

יש להודיע למס הכנסה על פתיחת עסק חדש באמצעות טופס 5329. את הטופס ניתן לשלוח באמצעות דואר רשום לסניף מס הכנסה המשויך לעיר המגורים.
לפירוט והסבר על תהליך הרישום והתנהלות שוטפת מול מס הכנסה.

רישום כעצמאים במוסד לביטוח הלאומי

עובד עצמאי חייב להירשם מיד עם תחילת הפעילות בסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום מגוריו. הרישום נעשה באמצעות טופס דין וחשבון רב שנתי.
להסבר כללי על תהליך הרישום ושיעורי דמי הביטוח.

קבלת רישיון עסק

עסקים מסוימים מוגדרים על פי חוק כ"טעוני רישוי". עסקים אלו זקוקים לרישיון לצורך הפעלתם. רישיון עסק מונפק, על פי רוב, ע"י הרשות המקומית. לעיתים נדרש גם אישור של משטרת ישראל.

שיתוף באמצעות:
מאמרים נוספים

חשבוניות באינטרנט

עוברים לחשבוניות באינטרנט, מתייעלים מבחינה עסקית כולם מסביבכם התחילו לעבור לחשבוניות באינטרנט, ואתם עדיין מתקשים לעשות את

קרא עוד »
שיתוף באמצעות:
דילוג לתוכן